Wednesday, February 23, 2011

Nepostojanje odlaznih linkova na vašim stranicama je neprirodno


Na dobro pozicioniranje neke stranice utiče mnogo faktora, ključne reči, naslovi, linkovi i ostalo. Svi oni su deo algoritma koji na osnovu tih faktora izbacuje konačan rezultat pretrage. Google, Yahoo i Bing, kao tri najveća i dominantna pretraživača, imaju različite algoritme i zato je čest slučaj da se neki sajt na Googlu nalazi na prvom mestu, dok na primer na Yahoo ili MSN zauzima neku drugu poziciju. Naravno, online zarada se sigurno povećava kako vaše stranice  bivaju sve bolje rangirane na pretraživačima jer boljim rangiranjem se povećava organski poromet na vaše stranice.
Što se tiče linkova, poznato je da su dolazni linkovi izuzetno vredni za pozicioniranje vašeg sajta na stranicama rezultata pretrage ali šta je sa odlaznim linkovima?

Mnogi vlasnici blogova i web stranica pokušavaju da smanje broj odlaznih linkova na svojim stranicama, vodeći se logikom da na taj način sprečavaju mogućnost da ih pretraživači kazne zbog previše linkova na određenoj strani ili da im promet ne odlazi na druge stranice. Pogrešna logika! Naravno, ne preporučuje se da linkujete na konkurenciju, na svoje druge sajtove ili na neke strane, da, to vam čak može doneti koris a ne štetu, kako veliki broj ljudi smatra.

Ukoliko pravilno linkujete, može povećati vrednost vašeg sadržaja na stranicama rezultata pretrage a nikako da ga umanji! Naravno tu je i opcija da možda imate nekoliko sajtova pa ako se ukaže mogučnost da linkujete na relevantan članak na vešem drugom sajtu to će vam svakako doneti duplu dobit.

Google se konstantno razvija kao i njegov algoritam koji teži savršenstvu koje se ogleda u prirodnosti. Google algoritam prikuplja podatke na webu ali i navike korisnika, on iz dana u dan usavršava svoje načine vrednovanja web sajtova. Ukoliko ne postoje odlazni linkovi na vašem sajtu, Google će to smatrati neprirodnim, a to naravno nije dobro za vas.

Naravno takvi linkovi ka drugim sajtovima, neće pomoći u velikoj meri na vaš rank, ali ako ih iskoristite pravilno, linkovanjem ka kvalitetnim i relevantnim, i naravno posebno veliko posećenim člancima ili websajtovima, daće neku vrednost vašem članku, u to budite sigurni.

No comments:

Post a Comment