Saturday, February 5, 2011

Osnovni elementi optimizacije za Internet pretraživače

Kako Internet eksponencijalno raste svakog dana sve je teže isplivati u moru konkurencije kao vlasnik malog online poslovanja koji pokušava da ga koristi u svrhu promocije svojih proizvoda ili usluge kao i same zarade na Internetu. Doslovno bi bilo nemoguće bez znanja u oblasti optimizacije za Internet pretraživače (SEO). Pretraživači su odgovorni za više od 80 odsto Internet prometa. Ako se vaš sajt ne rangira visoko na stranicama rezultata pretrage, onda jednostavno ne postoji način na koji možete obezbediti dobru poziciju medju konkurencijom niti očekivati neki značajniji dolazak korisnika na vaš sajt. Postoje mnoge tajne koje treba naučiti pre nego što postanete majstor u optimizaciji sajta, a za početak spomenut ćemo  osnove sa kojima možete da počnete da optimizujete svoj sajt za Internet pretraživače kako bi se što bolje rangirao na stranicama pretrage.

Kvalitet sadržaja
Kada korisnik ukuca izraz za pretragu, on traži odgovor. Sajt za koji pretraživač odluči da na najbolji način rešava pitanje korisnika, pojaviće se na vrhu rezultata pretrage. Pretraživač procenjuje korisnost sajta na osnovu brojnih faktora. Naravno, da budemo jasni, algoritam za rangiranje je tajna koju pretraživači s razlogom čuvaju, jer možete misliti šta bi se desilo da svi znaju kako algoritam klasira stranice za rangiranje. Znači, nekoliko stvari je poznato a među njima i korisnost.

Jedan od načina na koji pretraživač procenjuje korisnost vašeg sajta jeste količina vremena koju svaki posetilac provede na svakoj stranici. Drugi način na koji pretraživač ocenjuje korisnost sajta, jeste broj povratnih linkova, backlinks. Što više povratnih linkova  postoji vaš sajt će imati više izgleda da bude ocenjen kao koristan. Da bi ste poboljšali rangiranje vašeg sajta na stranicama rezultata pretrage morate obezbediti redovno ažuriranje sadržaja na vašem sajtu. Takođe, bilo bi poželjno da je sadržaj koristan i kvalitetan za vaše korisnike.

Ključne reči
Imati koristan i kvalitetan sadržaj samo je dio slagalice, tu su i ključne reči koje služe da se vaše poslovanje izdvoji na određenu temu. Bilo bi dobro da napravite malo istraživanje za svoje ključne reči pre nego što ih uključite u svoj sajt. Na osnovu ključnih reči se vrši pretraživanje tako da to trebate imati na umu prilikom odabira za svoju tematiku. Saznajte koje su fraze trenutno najpopularnije za vašu delatnost i koje korisnici najčešće koriste kada žele da pronađu nešto slično. Takođe ćete želeti da izaberete ključnu reč koja nije previše korišćena od strane vaše konkurencije. Sve ove informacije možete naći pomoću alatka za pretragu ključnih reči kao što je Google keyword research tools.

Kada ste se odlučili na ključne reči, važno je koristiti odgovarajuću gustinu ključnih reči. Prekomerna upotreba ključnih reči u vašem sadržaju može biti kontraproduktivna, tj. može se vrlo lako desiti da vas pretraživači počnu smatrati spamom. Vaš sadržaj bi trebao da ima gustinu ključnih reči od oko 1-3%, ne više. Takođe, postavite ključnu reč na početku, u sredini i na kraju svakog članka a nemojte zaboraviti da ih uključite i u okviru <title> i <meta> tag-ova.

Indeksiranje
Ono šta je potrebno da uradite kada imate sajt, sadržaj i ključne reči jeste da se privuče pažnju pretraživača, tačnije, da vas pretraživači indeksiraju. Jako korisna stvar za to jeste Mapa sajta. Takođe možete da pošaljete svoj sajt na nekoliko popularnih online direktorijuma i društvenih bookmark sajtova, kaoi da se promovišete po popularnim društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter. To će rezultirati sa više povratnih, linkova, korisnošću, a sami timi većoj popularnosti koja će na kraju da rezultira da će vaše stranice biti u potpunosti indeksirane.

No comments:

Post a Comment